let it snow, let it snow, let it snow!

Ge mig några grader kallare till så ligger snön kanske kvar nästa gång! Jag vill ha snö nu :) Eller det är lagom att det kommer till första advent åtminstone!  Jag lääääängtar efter jul!
Vi skrev tyskaprov i förmiddags och det var inte riktigt vad man hade tänkt sig kanske. Det kom en dam och frågade om vi hade Agneta och sa att vi skulle följa med henne ner till samlingssalen i så fall. Vi skulle skriva vårat prov tillsammans med de andra två tyskaklasserna för steg tre! Det var visserligen no big deal, men när vi sedan fick se provet blev jag helt chockad. Vad är det för prov egentligen?! Hur ska man kunna komma ihåg femtio glosor med rätt artikel i huvudet, komma ihåg exakt allt man ska göra för att ändra ett verb till imperfektform? Hur räknar hon med att vi ska kunna översätta tjugo meningar exakt i rätt form, med orden i rätt följd och med exakt rätt stavning? Minsta lilla fel så räknas ingenting av det man skrivit! Vi är inga experter på tyska, vi håller fortfarande på att lära oss! Det värsta är att INGEN kände att man hade fått uppgifter om vad det var vi skulle öva på. All information var helt luddig. Jag brukar inte bry mig speciellt mycket om hur ett språkprov är utformat, för dom har fram tills nu varit helt kanon, eller jag syftar mest på högstadiets tyskaprov, men i alla fall. Det har blivit en sådan djupdykning! Jag är besviken..  Men vi får väl se vad som händer. Det får bli som det blir! :)
Sedan måste jag hem och "göra" stallet, och helst städa, men för att jag ska städa så.. Krävs det ett ryck som kommer ganska sällan. Jag har visserligen inget annat för mig så jag kan lika väl göra något vettigt av tiden. Hmm..





Kommentarer
Postat av: eve

fyyy jag är glad att ja va sjuk idag så ja har en vecka till på mig o plugga på det där tyskaprovet :S

2008-11-18 @ 17:40:43
URL: http://evelinanystrom.blogg.se/
Postat av: Frida A

du ska va jätteglad! ;p plugga som fan på glosor och verb och sånt!

2008-11-18 @ 18:13:42
URL: http://anderssonfrida.blogg.se/
Postat av: Jacq..

Det låter som våra spanskaprov, åt helvete med dem!:@

2008-11-18 @ 19:40:30
URL: http://musicmaestros.blogg.se/
Postat av: Frida A

dom är hemska!!!!

2008-11-18 @ 20:04:27
URL: http://anderssonfrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0