Höstkvällar

Höstkvällar är underskattade! Jag var ute och gick med mamma innan, och när solen lyser och löven ligger på marken är det otroligt mysigt ute! Mer höstsol och färgglada löv åt folket! 
Nej, back to reality. Jag förstår på allvar inte hur en del folk orkar? Vad är det för fel med att bete sig som vettigt folk, att bete sig lite vuxet och inte som åttaåringar som precis kommit in i trotsåldern? Det är för mig en gåta. Sen en sak till, som jag nästan tycker är en principsak. Tänk er scenariot att två personer av utländskt ursprung sitter och stirrar på en annan person, en av dom säger något till den andra och båda skrattar högt. Bara det gör en irriterad, men ännu värre, de pratar sitt egna språk som ingen annan än dom förstår. Att veta att dom sitter och snackar om en, men väljer sitt språk för att få uppmärksamheten men för att ändå kunna vara "privata" det tycker jag är kasst. Väljer man att bo här får man anpassa sig också, vi är i Sverige nu, och i Sverige pratar man svenska, punkt.
Det var något mer jag tänker skriva, men jag blev så uppslukad av allt det här så jag glömde bort det, det får bli en annan gång helt enkelt. Ha det bra! :)



-F  




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0