Jag har tänkt till!

Vi har engelska och jag sitter och lyssnar på Faith Hill just nu. Tro det eller ej, men jag har faktiskt tänkt till lite. Countrymusik är något man måste lyssna igenom några gånger för att gilla det. Det låter väldigt sällan som all denna radiopop som har en likadan melodi i tre minuter som fastnar i hjärnan. Istället koncentrerar dom sig på en vettig text som verkligen säger något, som gör att man får koncentrera sig på själva texten, och till slut så smälter text och melodi ihop och blir bra. Det gör ju att en sådan låt håller bra mycket längre då man måste lyssna ut både text och melodi innan man blir trött på den. Eller har jag fel?
  " a Mississippi girl don't change her ways just because everybody knows her name! "



-F





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0