ja hua ja

Hos Meg i helgen kändes det riktigt bra och hästen gjorde vad jag ville praktiskt taget utan att klaga. Jag kom hem och hade världens ridsug, gud va kul det skulle bli här hemma nu alltså! Jag gick ner till stallet idag med tanken på att bara skritta och kolla hur han reagerar på mitt nya Jag. Riktigt så lätt skulle det tydligen inte bli enligt gudarna. Det blåste ute och var halvmörkt. Jag var otrevlig nog att ta ut Cantus när dom andra hästarna fick gå in och äta mat, medan han skulle behöva arbeta!!! Det blev protester hit och dit och ett och annat cpryck plus lite halvstegringar på det (inte så illa som det låter, han bara reser sig på bakbenen lite), och allmän illvilja. Sen dessutom skulle han behöva träna lite på övningar så som att följa mina rörelser, flytta bakdel om jag närmade mig, backa när jag backar och så vidare. Stackars stackars, stackars matte!!! Nästa gång kanske jag ska prova mitt på dan utan blåst och mat i vägen :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag kan skicka en bild senare i veckan, ;) nu äre bara frisören kvar, har du nå förslag??<3

2009-03-31 @ 15:09:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0